3:e Augusti Onsdag

Skulle vilja skriva så mycket med det flyter liksom inte...

Veckan som gått har inte varit så olik alla andra tråkiga veckor den här sommaren. Jooo just ja.. Förra veckan var jag ju på lite semester med mamma, pappa, N och J. Vi var till Riddarhyttan och fiskade. Jag fick 3 fiskar och vann ligan ;) Stackars pappa fick inte ens ett napp. Träffade en gammal skol-kompis där. Det var kul...

Hur mår jag då??? Jo, jag känner mig väldigt ensam till o från.
S sa något om att hur kan du se så ledsen ut mamma. Du säger att du saknar någon men vill ändå inte ha någon....
Jag kanske borde försöka att släppa lite på den kalla biten i hjärtat och börja ta fram den där varma o mjuka Jessica som faktiskt finns därinne nånstans, som tittade fram lite i höstas och som den "kalla" Jessica petade bort sakta men säkert... och tog över....

Folk säger att du måste älska dig själv för att kunna älska andra.
Inte så lätt alla gånger.
Jag lärde mig att älska mig själv en gång med hjälp av en människa. Den människan drog undan mattan för mig i ett ryck och det han hade lärt mig försvann i ett nafs... Jag jobbar på att komma tillbaka där jag var innan mattan rycktes bort, men det tar tid känner jag. Och det blir inte lättare att älska sig själv när man gör en massa misstag. Gör ju misstag hela tiden!!!! Varför??? Det största misstaget skedde nog i Juni och sen fortsätter det bara... för att jag tror att jag ska må bra av det.... Vad fan ska jag göra???

"Landa o hitta dig själv" säger man åt mig "och njut av livet"... Jag vet att jag måste det men det är svårt. Jag är ingen "ensam-människa". Jag vill ha trygghet och någon att älska o ta hand om och som tar hand om mig.

Nej upp med hakan nu Jessica

Kram på er

Psst  jag vet att en del av er läser här men lämna gärna en liten kommentar eller nåt


Kommentarer
Postat av: Jenny Pousar

Kram på dig gumman <3<3<3

2011-08-03 @ 15:39:02
Postat av: Therese

Men du, om man inte kan älska sig själv för att man gör en massa misstag då kan ingen älska sig själv och ingen annan heller för vi gör alla misstag!

Det är av misstagen man lär sig och vissa misstag måste man göra om flera gånger, dels för att de var så roliga att göra men dels oxå för att man helt enkelt inte fattade de första gångerna!

Så är det!

Vad du däremot behöver är att inse att du är vacker och perfekt precis som du är och ingen kan bryta ner dig!

Gör misstag, gör dem igen, lär dig från en del, se ditt eget värde för då gör alla andra det oxå!



Kramar på dig!

2011-08-03 @ 15:44:53
Postat av: Micke E

Kram på dig:))

2011-08-03 @ 15:48:30
Postat av: Jessica

Nu blev jag rörd.... TACK <3<3<3

2011-08-03 @ 15:48:30
Postat av: Angel eyes ;)

Det ordnar sig ska du se. Tiden läker alla sår. Kram :)

2011-08-03 @ 18:12:55
Postat av: Jessica

Det där med att tiden läker alla sår är inte alltid sant...

och visst ordnar det sig säkert så småningom men jag vill vara glad i hjärtat NU.

2011-08-03 @ 19:30:01
Postat av: Angel eyes ;)

Du blir snart glad! Det tror iaf jag ;) Kram

2011-08-04 @ 01:47:10
Postat av: Jessica

Tack Angel eyes... Skönt att ha goá vänner <3

2011-08-04 @ 08:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0